14 maj 2011

Ingen back :(

I torsdags försökte jag provstarta motorn, men den gick som en potta skit och hade inget oljetryck.... Ganska deppig åkte jag hem utan att veta vad som va fel. Idag (igår), Fredagen den 13:e åkta jag till garaget igen med större förhoppningar... Jag körde upp trycket i motorn med en borrmaskin kopplad till oljepumpen, och sen va funkade motorn som den skulle.
Nästa steg va att kolla om lådan driver, och det gjorde den... frammåt, men inte bakåt!!!!
vi fyllde på mer och mer olja, men det hjälpte inte. Frammåt driver den direkt med full kraft, men bakåt vill den inte... om man varvar lite så finns det en liten tendens ibland på att den vill backa, men det blir inte mer!!!
Jag la ner det för tillfället och byggde en kabelstam mellan växellådan och min växellåds-styrning istället och efter det så kollade jag så jag fick in alla givar-signaler från växellådan och sedan testade jag att växla upp med bilen stillaståendes. jag kände växlingsryck mellan alla växlar, och bilen vill driva på 1:an, 2:an och 3:an men det verkar som att 4:an blir för segt att starta på så den förlorar tryck och ger signal att 2:an ska gå i.... Detta tror jag inte är något fel alls utan bara så att den orkar helt enkelt inte starta på 4:an!
Varför jag inte har någon back vet jag ej, men jag har inte kollat vilket tryck jag har på lådan ännu. Efter lite forskning nu på nätet så är det så att lådan behöver mycket tryck för att orka driva på backen... Det kan ju vara så att det fortfarande är luft kvar i systemet eller att jag fortfarande har lite låg nivå. Men det får nog vänta en vecka.....

Inga kommentarer: