11 maj 2011

Det är nära nu :)

Idag fick jag gjort en hel del på bilen. Bilden här ovanför visar ett enkelt växellänkage som jag ordnade till eftersom det gamla var aldeles för långt. Växellänkaget är gjort av en bit 8mm hydraulrör som jag fick över efter att ha dragit nya rör till automatlådekylet.
Motorn har inte riktigt hamnat där den satt innan, för antagligen satt den lite snett innan. Som jag kan se det nu så sitter motorn bättre, men det gör att vissa saker inte passar. Jag har ett sidostag som gör att motorn inte ska vrida sig för mycket, och det passar inte längre. Jag vet faktiskt inte om jag behöver det längre för motorn har fått nya motorkuddar och verkar sitta mycket stummare än va den gjorde innan. Olja fylldes i både motor och låda, men det droppade från lådan!...Det var o-ringen runt elkontakten som läcker, så jag får försöka få det tätt i morgon.
Imorgon skall även en orginal '64 cadillac kardan kortas 85mm och kopplas ihop med min "specialyoke". 4L80E och TH400 har samma splines, och därför kan man använda en TH400 yoke till 4L80E, men TH400 yoke finns med 2 olika diametrar. Orginalkardanen som jag fick tag på hade en yoke till en TH400 med mindre diameter. För att få den att passa på 4L80E så svarvade jag en ring som jag sedan krympte på på yoken med för liten diameter. Jag tror detta kommer att funka jättebra. På bilden ovanför ligger min specialyoke jämte BOLT-ON yoken som följde med 4L80E-lådan.

Inga kommentarer: