23 september 2010

Cadillac'en är besiktigad!

Nu är min '64 Cadillac nybesiktigad! Förra onsdagen fick jag en 2:a på "ojämn bromsverkan bak" och det verkade på besiktningens bromsmätare att höger bak låg på lite, men när besiktningsmannen hissade upp bilen efteråt, och kände på hjulet, så låg det inte på.... knepigt!!! ...När jag kom hem så hissade jag upp bilen, och kom fram till att handbromsen ville inte släppa riktigt direkt. Besiktningsmannen testade ju handbromsen först, och sedan färdbromsen, därför ville höger bakbroms ligga på.....
Jag funderade ett tag på vad jag skulle göra åt det, men tog en chansning och bara åkte och ombesiktigade igen. Denna gången testade besiktningsmannen färdbromsen först och handbromsen efteråt, och då uppstod inte problemet och bilen blev godkänd :)

Inga kommentarer: